Van start....

8 september 2012 - Penang George Town, Maleisië

Eindelijk op weg!  Onze Joost bracht ons naar Schiphol. Omdat we met onze fietsen aankwamen, mochten we de lange rij voorbij voor de incheckbalie, en werden we meteen geholpen. Gelukkig deden ze niet moeilijk over de paar kilo overgewicht die we hadden. Daarna nog even gezellig wat gedronken met Anke en Joost en uiteindelijk met 2,5 uur vertraging vertrokken naar Dubai. Daar hebben we de fietsen achtergelaten bij de"left luggage, omdat we over 2 dagen weer doorvliegen naar Kuala Lumpur. ""s nachts om 2 uur kwamen we in het hotel. Mooie kamer, maar daar hebben we niet veel meer van gezien. Lekker lang geslapen en het ontbijt gemist, maar roomservice is ook heel normaal in Dubai. 's Middags de stad in naar de Burj Khalifa; de hoogste toren van de wereld. Het is hier bloedheet, zo'n 41 graden, maar in de winkelcentra en taxi's is het wel uit te houden. Je ziet hier ook bijna niemand op straat. De rijke arabieren met hun vrouwen in burka's laten zich voor het winkelcentrum afzetten met hun luxe bolides. Gelukkig hadden we vantevoren al entreekaartjes geregeld voor de toren, want alles was uitverkocht voor die dag. Met de lift naar de 142e verdieping. Heel mooi uitzicht over de stad. In de avond naar de waterfonteinen; een mooie show van licht en water.

De volgende dag de fietsen weer opgehaald en ingecheckt voor de vlucht naar Kuala Lumpur. Het vliegtuig zat nog voor geen kwart vol. Na weer een lange vlucht 's avonds in ons prachtige hotel aangekomen. We hebben nog nooit zo'n luxe hotel gehad. Met een ongelooflijk uitgebreid ontbijt, dus dat is genieten. We zijn de stad ingegaan naar de Petronas Towers, (oliemaatschappij) maar daar konden we niet meer terecht, omdat alle tickets uitverkocht waren. Toen zijn we naar de Menara tower gegaan, vanwaaruit we een mooi zicht hadden op de stad en de Petronas Towers. Kuala Lumpur is veel mooier dan Dubai, met veel groen en echt Aziatisch. We moesten ook nog vervoer regelen naar Penang voor de volgende dag. We werden naar 3 verschillende treinstations gestuurd, omdat het een probleem was om onze fietsen te vervoeren. Uiteindelijk moesten we ze met een aparte goederentrein vervoeren. Toch maar kaartjes gekocht en later bleek vlakbij ons hotel het busstation te zitten. Daar hebben we uiteindelijk ook nog kaartjes gekocht, omdat deze reis maar 4 uur zou duren, tegenover een hele nacht in de trein. De treinkaartjes dus maar weggegooid.

Vandaag dus de fietsen in elkaar gezet en door de drukke stad naar de bus gefietst. We hebben meteen een hoop bekijks, terwijl we nog nauwelijks gefietst hebben. De fietsen zijn wel erg zwaar beladen, met onze 4 tassen. Zoals gewoonlijk wil iedereen weten wat onze fietsen gekost hebben. We zeggen dan maar dat we ze gehuurd hebben, want zulke prijzen zijn ze hier niet gewend. Na wat discussie de fietsen in de bus, want ze wilden ze zo op elkaar gooien. Na 4 uur in de comfortabele bus komen we aan in Buttersworth, en vandaar met de ferry naar Georgetown op het eiland Penang. Hier hebben we een heel ander hotel dan gisteren, maar wel redelijk schoon en gratis Wifi, zodat we ons reislog kunnen bijwerken. We hebben de afgelopen dagen heel wat afgereisd en gesjouwd met bagage en fietsen, en zijn blij dat we nu eindelijk aan onze fietstocht kunnen gaan beginnen; morgen een rondje over het eiland.

Bedankt voor al jullie reacties op de site; erg leuk hoor!

1. Dory van Houts:
    Dag Jan,
    Ik heb je net gemist op je laatste werkdag. Kon je geen goeie reis meer toewensen, maar bij deze!
    Ik ga jullie zeker volgen. Heel veel plezier en geniet er samen van.
    Groet Dory
  2. Doreth Berkvens:
    Hoi jan en liesbeth.
    Fijn dat jullie en de fietsen heelhuids aangekomen zijn in maleisië.
    Met dapper is alles goed. Ze zei dat ze voortaan bij ons wilde blijven wonen.
    Nog veel plezier en fiets ze.
    Groetjes hans en doreth
  3. Rene en Joletta:
    8 september 2012
    Veel plezier en houd ons op de hoogte
    Groetjes
  4. Opa en Oma:
    Het lukt. ha ha ha.
    wij volgen jullie elke dag op jullie reisblog.
    wij zitten hier lekker op terras te genieten en hopen dat jullie dat ook doen
    Knuffel van pappie en mammie
  5. Gerardine:
    Hoi Jan en Liesbeth,
    Wat een prachtige foto's op de site, en het leuk geschreven verslag erbij.Hartstikke leuk. Heel veel fietsplezier en ik kijk weer uit naar het volgende verhaal om te lezen wat jullie meemaken.
    Groetjes Gerardine.
  6. Willem de Jong:
    veel fietplezier
  7. Loes:
    10 september 2012
    Lieve pap en mam! Leuk om jullie verslag te lezen. Hopen dat het skypen ook nog een keer goed gaat lukken ;) Hebben jullie geen headset (oordopjes) bij van de telefoon die je in het laptopje kan steken? Want volgens mij werkt het geluid niet goed. Geniet van het fietsen! Dikke kus
  8. Birgit Colen:
    11 september 2012
    Fijn om te lezen dat jullie goed op je bestemming zijn aangekomen en dat dan nu jullie echte avontuur kan beginnen. De foto's zijn nu al indrukwekkend, ik ben benieuwd naar de volgende.
    Veel plezier!!
  9. Peter v.d. Vorst:
    11 september 2012
    Hoi Jan en Lies,
    Harstikke leuk om jullie verslag te lezen met de daarbij behorende foto's. Veel fietsplezier alvast in Penang. Benieuwd naar het vervolg van jullie grote reis.
  10. Helga:
    16 september 2012
    Fijn om te lezen dat de reis goed is gestart. Jullie hebben ondertussen al flink wat kilometers gefietst. En Wat een prachtige gebouwen staan er. Leuk om via de blog mee te kijken. Enjoy!

Groet, Helga
  11. Frans en Hanny:
    24 september 2012
    Hallo Lies en Jan
    Vandaag jullie foto's gekeken en de blogs gelezen. Mooi om dit van afstand te volgen. Blijkbaar al carnaval meegemaakt, schitterend. Ik zag toch geen problemen met de fiets? Jan kijkt dan wel technisch, maar ik geloof dit niet.
    We wensen jullie heel veel plezier verder en zijn benieuwd naar verdere verhalen en foto's.

Heel veel groeten uit Someren
    Frans en Hanny
  12. Maaike en Carola:
    25 september 2012
    Beste Jan en Lies,
    Even snle op jullie site gekeken, wat een prachtige foto's! We hopen dat alles nog steeds goed gaat en dat jullie volop genieten :) Wij gaan weer over tot de orde van de dag: aan het werk......

Veel groeten, Maaike en Carola